KLANTREACTIE
“Het is net of ik mijzelf hoor praten. Precies de toon die bij mij past. Eerlijk, ik word hier warm van.”
MIJN BUITENPLAATS MAKELAARDIJ
Beke Hendriksma
Een krant kan een heel effectief communicatiekanaal zijn wanneer het past bij boodschap, doel en doelgroep. Aard, verspreidingsgebied en oplage van krant of huis-aan-huis blad moeten ook kloppen. Goede persberichten zorgen voor free publicity. Wil je meer zeggenschap over je boodschap, dan komen advertorials en advertenties in aanmerking.
Wanneer de lente begint, plaatst Tenge Hoveniersbedrijf een advertorial in de regionale huis-aan-huis bladen die gericht is op de tuinwerkzaamheden in het voorjaar. Timing is erg belangrijk. De bedoeling is het artikel te plaatsen wanneer er al een paar mooie dagen geweest zijn. Iedereen heeft dan weer zin om in de tuin aan de slag te gaan. De onderwerpen sluiten daarbij aan en dat blijkt ook uit de vele positieve reacties.